středa 19. listopadu 2014

Temný ráj ??? Aneb DĚLÁTE SI PR*** ???

Autor: Patrik Ness
Kdo neslyšel o trilogii CHAOS tak nežije asi v tomhle vesmíru. Né, dělám si srandu. Asi to ani není tak známé... O první díle jsem tu asi nemluvila nebudu se k tomu vracet. ALE!! Právě jsem dočetla Temný ráj (DÍL II.) a jsem tak naštvaná, tak překvapená, tak vyděšená, tak znechucená....
Asi to však vezmu pěkně od začátku aby tento článek nebyl jen nesmyslný blábol bez hlavy a paty. V létě jsem byla náhodou "JEN SE PODÍVAT" v knihkupectví a náhodou tam měli celou tuto sérii za pár kaček. To doslova... mám pocit, že jeden díl mě stál asi 36 korun.
Tak jsem to vzala aniž bych o tom kdykoli cokoli slyšela. Nečekala jsem nic. Na oplátku jsem ale dostala všechno. První díl mě překvapil. Děj byl neuvěřitelný a moc mě to bavilo...
No jenže druhý díl je milionkrát větší pecka. Pořád jsem se k němu nemohla dostat a odkládala jsem to a....No jsem z toho absolutně vedle. Abych tedy udala nějaká fakta.....

Anotace:
Po napínavém závěru prvního dílu se třináctiletý Todd Hewitt probouzí jako vězeň v Novém Prentisstownu, jenž padl do rukou diktátora a samozvaného prezidenta Prentisse. Také Toddova přítelkyně Viola se ocitla v zajetí a Todd se rozhodne, že ji najde a zachrání. Musí však svůj záměr držet v tajnosti, což nesmírně ztěžuje Hluk, který od války s domorodci vyzrazuje myšlenky. Zdá se však, že vynalézavý Prentiss objevil způsob, jak Hluk zkrotit nejen u sebe, ale i svých pochopů.
V této knize se z nepřátel stávají přátelé a z přátel nepřátelé a čtenáři se bude opět svírat žaludek. Okolnosti nutí Todda k činům, které by nikdy předtím neudělal, a začíná tak ztrácet sám sebe. Věci přestávají být černé a bílé, přičemž odstíny šedi mohou být velmi nebezpečné. Jedno však o Toddovi víme – je silný. A v jádru dobrý. Dokáže v této zkoušce obstát a vyjít z ní nezlomený? Najde svoji Violu? Milovníci dobré sci-fi se budou těšit na další pokračování této svižné a imaginativní série.

                                "Utváří nás rozhodnutí, která děláme."

Jak je to napsané? Samozřejmě velice dobře. Mám nutkání, z neznámého důvodu, říci slovo STRUČNÉ. Možná, ale rozhodně né prázdné a nemám pocit že tomu něco chybí. Je to právě naopak. Autor je geniální... Nadzvukovou rychlostí se přiřítil mezi mé oblíbené spisovatele.
Tato kniha je tak čtivá, že nenastal ani jeden moment kdy bych ji mohla s klidnou myslí odložit. Prostě čtete a čtete a nejednou je konec ... Jestli budu mít takový pocit i po posledním díle, tak nevím co budu dělat. Poslední díl bude poslední a to je ten problém.
Postavy jsou výborné. Mám ráda hlavního hrdinu i hlavní hrdinku. I připitomnělého Davyho jsem si, jak jsem překvapivě zjistila, jsem si oblíbila. Nic není černé nebo bílé. I světlo má své stinné stránky a naopak. To jsem sice dávno věděla, avšak tato kniha mi to předvedla tak směle a důrazně, že nevím co říct ....

Počet stran: 400
Nakladatelství: Jota

2 komentáře:

  1. Jsem ráda, že jsem narazila na tvou skvělou recenzi na tuhle knihu :) Náhodou jsem ji viděla v Levných knihách a koupila si rovnou celou sérii :) Teď se do ní chystám pustit a vůbec nevím, co od ní čekat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že tě bude bavit. Je to vážně super dystopie. :)

      Vymazat