úterý 30. prosince 2014

Hadový oheň


Autor: Erik Axl Sund
Anotace: Pokračování švédského bestsellerového thrilleru Vraní dívka. Kriminální komisařka Jeanette Kihlbergová neustává v pátrání po tom, kdo bizarním a zároveň drastickým způsobem zabíjí přistěhovalecké chlapce. Náhle však dojde k brutální rituální vraždě úspěšného obchodníka. Mnohé okolnosti ukazují na to, že jde o pomstu. Ale za co? Psychoterapeutka Sofia Zetterlundová, která se mezitím stala Jeanettnou partnerkou, neoficiálně sestavuje profil pachatele. Zároveň se snaží najít cestu ke svému skutečnému já, které ji fascinuje i děsí. Stopy vyšetřovaných zločinů a minulosti Victorie Bergmanové vedou k elitní internátní škole, do Dánska i na mrazivý sever – šokující, nečekané rozuzlení se začíná rýsovat…


Moc jsem se na tento druhý díl těšila. První mě dostal. Doslova mě autoři převezli. Nečekala jsem co se stane ani trošku, báječně jsem se u čtení bavila. Jenže druhý díl není jako první. Vezmeme-li to popořádku, tak je knížka velmi čtivá. Obálka je úplně super. Příběh pořád dobrý i když se mi místy zdálo že by tam něco nemuselo být a že je to zbytečně vycpané věcmi navíc.
Avšak, z neznámého důvodu mě tam nic nepřekvapilo. Většinou slyším od lidí, že je tento díl stejně šokující jako první, ale zas tak neuvěřitelně super to není.
Každopádně bych asi měla říct, že to rozhodně má cenu to číst. Je to dobré čtení. Mě to pohltilo mnohem víc než první díl, ale nepřekvapilo, což bylo způsobeno asi tím, že jsem čekala, že se dozvím, něco šokujícího.
Velice mě bavily ty části se vzpomínkami Viktorie. Ty jsou velmi dobré, trefné a i když né detailní tak jsou prostě mrazivé. Baví mě hry se slovy, které nevím jestli vytvářejí autoři a nebo to kouzlo vytváří překladatel, ale je to fajn...


"Existuje mnoho způsobů, jak plakat: nahlas, potichu nebo vůbec."



Počet stran:
360
Nakladatelství: Knižní klub




Žádné komentáře:

Okomentovat